خبر

» ​شکست پیام رسان‌های داخلی همچنان ادامه دارد

سلام خدمت مخاطبين سایت خبر امروز در اين پست مطالبی با ارزش و خواندنی قرار داده ایم امیدواریم با مطالعه آن نهایت استفاده را ببرید

اگر از اين پست لذت برديد و خوشتون امده در صفحات اجتماعي خود به اشتراک بگذاريد تا ديگران هم استفاده کنند.

و همچنين خواهشمنديم با نظرات و پيشنهادات خود ما را ياري بفرماييد

با گذاشتن نظر در قسمت دیدگاه ها می توانید ما را در بهتر شدن یاری کنید

بررسی‌های صورت گرفته در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا ) گویای آن است که با وجود فیلترینگ، همچنان بیش از ۴۷ درصد کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند و در ماه‌های گذشته میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی کاهش چشمگیری داشته است.

طبق نتایج بررسی‌های صورت گرفته در مهر ماه سال جاری، ۶۲٫۵ درصد از پاسخگویان اعلام کردند قبل از فیلتر تلگرام از این پیام‌رسان استفاده می‌­کردند. نکته جالب توجه این که در نظرسنجی خرداد ماه این مرکز نیز ۶۲٫۴ درصد پاسخگویان گفته بودند قبل از فیلتر از تلگرام استفاده می‌­کردند. بر اساس نتایج این نظرسنجی در حال حاضر و با گذشت حدود پنج ماه از فیلتر تلگرام ۴۷٫۳ درصد از کل پاسخگویان اعلام کرده­‌اند همچنان از تلگرام استفاده می‌­کنند که این عدد نسبت به خرداد ماه تقریباً ثابت مانده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی زنان و مردان تقریباً به یک میزان از تلگرام استفاده می­‌کنند.

همچنین نتایج نظرسنجی نشان می­‌دهد استفاده از واتس‌آپ بعد از فیلتر تلگرام افزایش یافته، این عدد بر اساس نظرسنجی ملی ایسپا در نیمه فروردین ماه سال جاری قبل از فیلتر تلگرام ۱۲ درصد بوده اما در خرداد و مهر ماه به ترتیب ۲۵ درصد و ۳۰٫۱ درصد بوده است. میزان استفاده از اینستاگرام بعد از فیلتر تلگرام رشد صعودی داشته و از ۱۷٫۷ درصد در فروردین ماه سال جاری به ۳۲٫۲ درصد در خردادماه رسیده بود اما این عدد طبق نتایج اخیر ایسپا از خرداد تا مهر نسبتاً ثابت مانده است.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای تصویری مشکلات رایج گوشی های هوشمند

از طرف دیگر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی داخلی از خرداد ماه تا مهر ماه کاهش یافته است؛ پیام‌رسان سروش که در فروردین ماه قبل از فیلتر تلگرام، حدود ۲ درصد عضو داشته است در خرداد ماه و بر اساس نتایج نظرسنجی ملی ایسپا به ۱۳٫۵ رسیده بود اما در مهرماه سال جاری این مقدار به ۴٫۳ درصد رسیده است، ایتا از ۲٫۹ درصد به ۰٫۹ درصد، آی‌گپ و بله هرکدام از ۲٫۵ و ۱٫۸ درصد به ۰٫۴ درصد، گپ از ۱٫۴ درصد به ۰٫۲ درصد، “بیسفون” و “ساینا” از ۰٫۶ درصد هرکدام به ۰٫۱ درصد رسیده اند. یا به عبارتی دیگر :

پیام‌رسان سروش از ۱۳.۵ درصد در خرداد به ۴.۳ درصد در مهر ماه کاهش پیدا کرد.
ایتا از ۲.۹ درصد به ۰.۹ درصد رسید.
آی‌گپ از ۲.۵ درصد به ۰.۴ درصد رسید.
بله از ۱.۸ درصد به ۰.۴ درصد رسید.
گپ از ۱.۴ درصد به ۰.۲ درصد رسید.
بیسفون و ساینا نیز هرکدام از ۰.۶ درصد به ۰.۱ درصد رسیدند

همچنین ۳۶٫۳ درصد پاسخگویان اظهار کرده‌اند در حال حاضر از هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند. به عبارت دیگر در حال حاضر ۶۳٫۷ درصد پاسخگویان اعلام کرده­‌اند حداقل عضو یکی از شبکه­‌های اجتماعی مجازی هستند. طرح نظرسنجی «بررسی مسائل روز کشور از منظر افکار عمومی مردم ایران» در مهرماه ۱۳۹۷ با پرسشگری از ۱۲۸۱ نفر از افراد بالای ۱۸ سال به بالای کشور به شیوه تلفنی انجام شد و بخشی از طرح مذکور به میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی اختصاص داشته است. جهت خواندن دیگر اخبار داغ دنیای فناوری به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.

منبع : ایسپا

لينک کوتاه: http://tech-news.ir/?p=68970


شما مخاطبين عزيز سايت خبر از اين پس با مراجعه به وب سايت ما مي توانيد جديد ترین مطاب را مطالعه کنید و از خواندن ان ها لذت ببريد

وچنانچه انتقادي به سايت ما داشتيد مي توانيد در قسمت نظرات ما را در جريان بگذاريد

سایت خبر.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.